logo
امروز : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۰۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی که تلاش کشاورزان را واسطه‌ها به یغما می‌برند؛

بازار طلای سبز در دست دلالان

بازار-طلای-سبز-در-دست-دلالان-
کشاورزان برای به ثمر نشستن محصولات خود از جمله زیتون زحمات زیادی متحمل می‌شوند، اما در زمان برداشت تلاش‌ها بی‌نتیجه می‌ماند و سود اصلی را دلالان به جیب می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ زیتون  از جمله محصولات پرطرفدار است که در شهرستان طارم نیز پرورش داده شده و به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید

 با توجه به کمبود آب در منطقه طارم کشاورزی آن‌چنان سودی در این منطقه نداشته و کشاورزان بیش‌تر به سمت پرورش برنج و برنج‌کاری روی آورده‌اند.

با وارد شدن دلالان در عرصه کشاورزی مخصوصاً فروش محصول زیتون سود و منفعت واقعی برای دلالان و منفعت‌طلبان در این حوزه است.

 خرید حمایتی زیتون در صورت افت قیمت 

روح‌الله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار کرد: در سال‌جاری میزان پیش‌بینی به عمل آمده در برداشت زیتون ۵۰ هزار تن است که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی بیان کرد: تدابیری در زمینه قیمت زیتون در نظر گرفته شده که اگر در بازار افت وجود داشت قیمت حمایتی بتواند در این زمینه ورود کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه خرید حمایتی و کمک به تولیدکنندگان همیشه ارجعیت داشته است، افزود: این حمایت‌ها اعم از بحث تأمین کود و تسهیلات برای واحدهای فرآوری است و ظرفیت واحدهای فرآوری بیش از تولید بوده و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه واحدهای فرآوری زیتون با توجه به بحث‌های زیست محیطی مدام در حال بروزرسانی امکانات مربوطه هستند، تأکید کرد: در شهرک صنعتی طارم که واحدهای فرآوری موجود است بحث تصفیه‌خانه دنبال شده و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: اصلاح رقم زیتون در باغات انجام می‌شود با این حال کار مستمر بوده و برخی مناطق که نیاز به تغییر ارقام درخت باشد همکاری لازم انجام می‌شود.

 

 

مهدی عباسی رئیس سابق شورای ملی زیتون نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی موج‌رسا اظهار کرد: میزان تولید زیتون در سال‌ جاری مشابه رکورد در سال ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه میزان بازدهی محصول زیتون با توجه به باروری درخت‌های کوچک در بحث تولید در حال افزایش است، تصریح کرد: با شرکت شهرک‌های صنعتی رایزنی‌های خوبی انجام شده است، تصفیه‌خانه‌ برای بهره‌برداری از محصول زیتون مستقر شده و امسال راه‌اندازی می‌شود و مسائل زیست محیطی در حال برطرف شدن است.

رئیس سابق شورای ملی زیتون گفت: یکی از مشکلات دیگر، بحث آب است که در تلاش هستیم مشکل مربوطه در مناطق مختلف شهر طارم حل شود.

 

کشاورزان طارم با تنش آبی مواجه هستند 

 محمدحسن جمشیدی نماینده باغداران طارم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی موج‌رسا با بیان اینکه امروزه با برداشت زیتون استرس‌های مربوط به فروش آن نیز برای کشاورزان به وجود آمده است، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل برداشت زیتون کشاورز چون در جریان قیمت فروش زیتون نیست و نمی‌داند به چه قیمت آن را بفروشد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در شهرستان طارم نیازمند آب است و امسال با تنش آبی مواجه بودیم و در اثر کمبود آب برخی محصولات کشاورزی از بین رفته‌ است، تصریح کرد: برداشت محصول نیز هزینه‌بر بوده و قیمت بالایی دارد و هر سال بازار زیتون در دست دلالان قرار می‌گیرد و آن‌ها نیز برای دنبال منافع خود هستند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۱
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳